Jdi na obsah Jdi na menu
 


Karosa Citelis 18M

14. 3. 2008
Karosa Citelis 18M

Obrazek

 

 

 

 

KloubovéCitelisy nahradily ve výrobě CityBus 18M, kterému se i vzhledově podobají. Odlišný je hlavně design světel a delší boční skla. Míst k sezení je ve voze 40/44 a k stání 115. Pohotovostní hmotnost zůstala zachována na 17 300 kg, maximální povolená hmotnost činí 28 000 kg. Motor Iveco Cursor 8 se výkonem ani kroutícím momentem neliší od CityBusu 18M, ale splňuje Euro IV. Převodovka je automatická Voith nebo ZF. Převodovka Voith má čtyři stupně vpřed + jeden vzad. Převodovky jsou buď pěti nebo šestistupňové. Maximální rychlost se liší podle typu převodovky. S převodovkou Voith a ZF 5HP se Citelis rozjede až na 80 km/h (na přání). Se šestistupňovou převodovkou ZF může jet vůz až 104 km/h.

Vnější rozměry (mm)  
délka 17 800
šířka 2 500
výška 3 185
rozvor 5 600+6 270
pneumatiky 275/70 R22.5
Hmotnost (kg)  
pohotovostní 17 300
užitečná 10 700
Karoserie & interiér  
druh samonosná, složená z 10 panelů
(skelet je ochráněn kataforetickou lázní)
počet dveří 4 (shrnují se dovnitř)
počet míst k sezení 40-44
počet míst na stání 115
kabina řidiče plně uzavřená
Motor  
typ vznětový šestiválec chlazený vodou,
přeplňovaný turbodmychadlem,
s mezichlazením nasávaného vzduchu
název Iveco Cursor 8
objem (cm3) 7 790
max. výkon (kW) 213
při otáčkách/min. 2 050
točivý mom. (N.m) 1 100
při otáčkách/min. 1 080-1 800
Převodné ústrojí  
hnací náprava  
převodovka automatická třístupňová Voith D 851.3
automatická čtyřstupňová Voith D 854.3
automatická čtyřstupňová ZF 4HP 502
automatická pětistupňová ZF 5HP 502
automatická šestistupňová ZF 6HP 502
retarder hydraulický Telma
Podvozek  
přední náprava nezávislá RI (řízení ZF s hydraulickým posilovačem)
střední náprava portálová AVN
zadní náprava portálová AVN
brzdy vpředu a vzadu kotoučové, uprostřed bubnové
Provozní vlastnosti  
max. rychlost (km/h) 79 (Voith), 80 (ZF 5HP), 104 (ZF 6HP)