Karosa B 952(E)
20. 3. 2008
Karosa B 952(E)
Karosy B 952(E) se začaly prodávat souběžně s B 951, neboť regionální dopravci zpravidla kupují autobusy s manuální převodovkou. Manuál je jediná výraznější odlišnost od B 951. Původní převodovkou byla vylepšená Praga 5P120S, nyní se nabízí výhradně šestistupňová ZF. Zadní náprava Meritor s převodem 4,1 dovolí vozu 88 km/h.
Technické údaje
| Vnější rozměry (mm) | |
| délka | 11 320 |
| šířka | 2 500 |
| výška | 3 165 |
| rozvor | 6 270 |
| Hmotnost (kg) | |
| pohotovostní | 10 200 |
| užitečná | 7 600 |
| Motor | |
| typ | vznětový šestiválec chlazený kapalinou, přeplňovaný turbodmychadlem, s mezichlazením nasávaného vzduchu |
| název | Iveco Cursor 8 |
| objem | 7 790 |
| max. výkon (kW) | 180 |
| při otáčkách/min. | 2 050 |
| točivý mom. (Nm) | 1 100 |
| při otáčkách/min. | 1 080-1 500 |
| Převodné ústrojí | |
| poháněná kola | zadní náprava |
| převodovka | mechanická pětistupňová Praga 5P120S |
| mechanická šestistupňová ZF 6S1600 | |
| Podvozek | |
| přední náprava | tuhá Škoda, posilovač řízení ZF |
| zadní náprava | Meritor |
| brzdy | vpředu kotoučové, vzadu bubnové s ABS a ASR |
| Provozní vlastnosti | |
| max. rychlost (km/h) | 88 |
